Betalkort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, American Express. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

När vi fått din beställning och betalningen är godkänd skickar vi varorna.

Leveransinformation

Vi skickar din leverans så fort som möjligt. Beroende på postgången så är leveranstiden inom 10 dagar.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till Dig inom 1-3 dagar.

Kontakta oss om Du vill annullera Din restnotering eller om Du har frågor kring leveranstider etc.

Legitimation

När du hämtar paketet över disk hos postens ombud måste du kunna legitimera dig.

Med avi

Den som hämtar paketet ska kvittera avin och legitimera sig. Mottagaren behöver inte kvittera avin när bud hämtar paketet.

Utan avi

Om avi saknas eller om det är ett SMS ska den som hämtar paketet legitimera sig. Dessutom måste mottagarens legitimation visas om du är ett bud.

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 299 kr.

Reklamation

Önskar Du reklamera en vara eller om en vara blivit fel expedierad mailar Du lb@leksandsbrod.se. Ange ordernummer samt beskriv felets art, vänligen bifoga 1-2 bilder på den ev. reklamationen.

Vi ber dig i mailet beskriva reklamationens art för ett första intryck.

Vid returen av Din reklamation så beskriver du felets art på retursedeln och sänder tillbaka varan till oss. Du kryssar även för rutan ”Reklamation”. När reklamationen ankommit oss, inspekteras den av Leksands Knäckebröd AB samt aktuell leverantör och vi kontaktar Dig för vidare besked gällande reklamationen.

Vid retur vänligen använd bifogad returavi.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen: www.konsumentverket.se.

Vid ev. tvist följer Leksands Knäckebröd AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Återbetalning

Kortbetalning – så snart din retur mottagits, inspekterats samt administrerats kontaktas du via mail, beloppet återföres direkt på ditt betalkort.

Behandling av personuppgifter

Genom din beställning av produkter blir du kund hos Leksands Knäckebröd AB. Kundregistret innehåller de kontaktuppgifter som du själv har lämnat och information om din beställning. Personuppgifterna används för administration av leveransen, information samt för viss statistik, utvärdering och kvalitetssäkerhetsarbete. Det finns ingen möjlighet att vara kund hos Leksands Knäckebröd AB om man inte godtar denna behandling av personuppgifter.

Leksands Knäckebröd AB vill gärna använda e-post i vår kommunikation med dig som kund. Genom att du har kryssat i rutan i beställningsformuläret om att du vill ha information om Leksands Knäckebröd ABs produkter via e-post har du samtyckt till att dina personuppgifter används även för detta ändamål.

Dina uppgifter kan komma att hanteras av ett så kallat personuppgiftsbiträde som är behjälpligt vid vår kommunikation med dig. Detta personuppgiftsbiträde kommer då endast att behandla uppgifterna i enlighet med de syften som dina personuppgifter samlats in för.

Leksands Knäckebröd AB kommer att behålla dina uppgifter så länge du är kund hos företaget. Därefter kommer de att sparas för olika lagkrav, som exempelvis bokföringslagen. När den tiden har passerats kommer dina personuppgifter att raderas.

Behandlingen av dina personuppgifter i Leksands Knäckebröd ABs kunddatabas sker med stöd av beställningsavtalet, rättsliga förpliktelser.

Personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter är Leksands Knäckebröd AB. Du har rätt att kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter som förekommer om dig i Leksands Knäckebröd ABs verksamhet. Om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller missvisande bör du höra av dig på en gång. Kontaktinformation finner du under rubriken Kontakt.

dpo@leksandsbrod.se .

All behandling av personuppgifter sker i enlighet med bestämmelserna i dataskyddslagstiftningen. För en fullständig genomgång av hur vi behandlar dina personuppgifter, vänligen se vår integritetspolicy genom att följa denna länk .