Betalningsvillkor

Betalkort

 

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, American Express. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

När vi fått din beställning och betalningen är godkänd skickar vi varorna. 

Postförskott

Du betalar när du fått varorna fraktkostnaden blir då 125 :- eftersom vi lägger på för postens avgifter. När vi fått din beställning skickar vi varorna.

Du löser ut varorna mot postförskott på närmaste postkontor eller hos någon av postens företagspartners. 

Leveransinformation

Vi skickar din leverans så fort som möjligt. Beroende på postgången så är leveranstiden inom 10 dagar. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till Dig inom 1-3 dagar. 

Kontakta oss om Du vill annullera Din restnotering eller om Du har frågor kring leveranstider etc. 

Legitimation

När du hämtar paketet över disk hos postens ombud måste du kunna legitimera dig. 

Med avi

Den som hämtar paketet ska kvittera avin och legitimera sig. Mottagaren behöver inte kvittera avin när bud hämtar paketet.

Utan avi

Om avi saknas eller om det är ett SMS ska den som hämtar paketet legitimera sig. Dessutom måste mottagarens legitimation visas om du är ett bud. 

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 299 kr.

Reklamation 

Önskar Du reklamera en vara eller om en vara blivit fel expedierad mailar Du lb@leksandsbrod.se. Ange ordernummer samt beskriv felets art, vänligen bifoga 1-2 bilder på den ev. reklamationen.

Vi ber dig i mailet beskriva reklamationens art för ett första intryck. 

Vid returen av Din reklamation så beskriver du felets art på retursedeln och sänder tillbaka varan till oss. Du kryssar även för rutan "Reklamation". När reklamationen ankommit oss, inspekteras den av Leksands Knäckebröd AB samt aktuell leverantör och vi kontaktar Dig för vidare besked gällande reklamationen. 

Kunden står för returfrakten av reklamationen. Den nya varan skickas normalt inom 1 vecka efter det att vi mottagit din reklamation förutsatt att den finns i lager. Finns ej varan i lager återbetalas beloppet för artikeln till kunden. 

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen: www.konsumentverket.se. Vid ev. tvist följer Leksands Knäckebröd AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Återbetalning

Kortbetalning - så snart din retur mottagits, inspekterats samt administrerats kontaktas du via mail, beloppet återföres direkt på ditt betalkort.